X
تبلیغات
رایتل
luna
lovely
سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 :: 05:43 ب.ظ :: نویسنده : F@ezeh
در صورتی که درخشندگی صفحه مانیتور شما زیاد است، آن را تنظیم کنید و در صورت لزوم از عینک ضد اشعه استفاده نمایید.

هموطن آنلاین- اگر شما با کامپیوتر کار می‌‌کنید که موجب می‌شود ساعات زیادی را پشت میز کارتان بگذرانید، احتمال این‌که در پایان روز در ناحیه پشت و گردن احساس گرفتگی یا درد داشته باشید، زیاد خواهد بود.
کار کردن به شیوه نشسته همراه با حرکات تکراری و این‌که مدت طولانی در یک حالت قرار بگیرید دردهای مختلفی در بدن شما ایجاد می‌کند که درصورت تغییر رویه ندادن به شکل مزمن در خواهد آمد.
زمانی که در هنگام کار با کامپیوتر بدن بیش از حد به جلو خم شده باشد، شانه و عضلات گردن قادر به نگه داشتن وزن سر نیست و به یاد داشته باشید که بیشتر دردهای ناحیه گردن و پشت که هنگام کار با کامپیوتر عارض می‌شوند، به دلیل قرارگرفتن نادرست بدن روی صندلی و پشت میز است. هنگام کار پشت خود را تا حد امکان صاف نگه دارید، از خم شدن روی صفحه کلید بپرهیزید حتی می‌توانید یک یادداشت کوچک روی صفحه مانیتور کامپیوتر نصب کنید و هر بار با دیدن آن طرز نشستن خود را تنظیم کنید (یک راه‌حل ساده برای عادت کردن به صاف نشستن نزدیک کردن بدن و صندلی به میز است) با جابه‌جا کردن مانیتور بر روی میز بهترین وضعیت را برای آن انتخاب کنید که احتیاج نباشد برای کار با کامپیوتر بدن را در حالتی غیر از حالت صاف و عادی خود قرار دهیم.
البته در صورتی که میز کار شما طوری است که مجبورید مانیتور را در گوشه از آن قرار دهید، می‌توانید هنگام کار با کامپیوتر با جابه‌جایی صندلی به یک وضعیت مناسب دست یابید.
چند نکته در مورد کاربران کامپیوتر:
1- در صورتی که درخشندگی صفحه مانیتور شما زیاد است، آن را تنظیم کنید و در صورت لزوم از عینک ضد اشعه استفاده نمایید.
2- در طول کار با کامپیوتر با تمرکز روی هر چیز دیگری به جز صفحه رایانه چشم‌ها را در حالت استراحت و آرامش قرار دهید.
3- پلک بزنید. بسیاری از کاربران کامپیوتر حتی به اندازه کافی پلک نمی‌‌زنند، این امر منجر به خشک شدن چشم و مشکلات دیگری می‌شود.
4- در صورتی که زیاد تایپ می‌کنید، از نگهدارنده کاغذ استفاده کنید.
5- مچ شما نباید در حالت خم قرار گیرد و در زمان استفاده از کیبورد، موس و سایر وسایل ورودی مچ باید در امتداد ساعد باشد تا دچار عوارض مزمن در مچ دست نشوید.
6- بازوها و آرنج‌ها زمانی آرامش دارند که نزدیک بدن باشند.
7- در فاصله زمانی 45 دقیقه تا یک ساعت از جای خود بلند شوید، چند قدم راه بروید و نرمش کنید. به این کار که در کل سه تا پنج دقیقه در هر نوبت طول می‌کشد، به چشم وقت تلف کردن نگاه نکنید. در طول زمان متوجه خواهید شد که این کار دو فایده مهم دارد:
الف)‌ بازده کاری شما را بیشتر می‌کند.
ب) از اضافه‌وزن شما جلوگیری می‌کند.
موضوعات
آمار وبلاگ
  • تعداد بازدیدکنندگان: 208936